onsdag 4 februari 2009

Saga Anza öppnar en butik i Second Sweden!

Saga Anza öppnar en butik i Second Sweden!

Jag träffar Saga Anza hennes nyöppnade butik i gamla stan, Second Sweden och frågar om jag får ta några bilder och ställa några frågor.

- Det går bra, säger Saga och nickar.

Ui Beam - Kul att du ska ha en affär i Second Sweden Saga. Du har varit med ett tag, när började du bygga i Second Life?

Saga Anza - Jag börja bygga på en gång tycket det var avslappnande. (Saga startade 8/27/2006)


Vad kommer du att sälja i din butik?

Saga Anza: - Jag kommer sälja allt möjligt som jag har gjort Hus,möbler, prydnads föremål mm

Ui Beam: - Du bygger också på beställning hur funkar det?

Saga Anza: - Det funkar utmärkt, en kund föreslår tex ett hus. Jag frågar hur han vill det ska se ut mm sen bygger jag bara på. Han/hon får välja texturer mm.


Ui Beam: - Vad är roligast med att bygga i SL?

Saga Anza: - Tror det är att man får uppskattning för vad man har gjort. Det är avkopplande när man sitter o bygger. Det värsta när man går på Ikea o räknar prims, *GIGGLES* :)

Ui Beam: - Yrkesskada antar jag, :-)

Saga Anza: - Ja, haha.

Ui Beam: - Vad skiljer sig SL från andra onlinevärldar som du har provat på?

Saga Anza: - Oj ,,mycket. Det finns så många möjligheter. Man kan skapa allt som man vill, sånt som finns i riktiga världen och sånt som bara finns i fantasin.

Saga Anza: - Sen har man fått en massa vänner, men man kan också få en del ovänner här...

Ui Beam: - Vad är målet med SL för dig?

Saga Anza: - Få komma bort från RL lite som när man tittar på en film.


Ui Beam: Flykt från verkligheten?

Saga Anza: - Ja det är sant, men ibland så är det för mycket drama här. Man kan bli jätte sårad
, man kan bli kär i någon på riktigt o bli dumpad lika fort.

Ui Beam: - Tack för att du svarade på mina frågor Saga och lycka till!

Saga Anza: - Tack själv! :-)

Jag tänker när Saga försvinner iväg att många kanske glömmer bort att det är riktiga människor bakom avataren. Med riktiga känslor, så de som tänker att dom kan bete sig hur som helst i SL nog borde tänka efter en gång till. Second Life är inget spel.

Ta mig dit nu!

/Ui

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar